مدیرعامل بانک صادرات در مراسم رونمایی از باشگاه مشتریان شرکت واسپاری سپهر صادرات، این شرکت را سنگر دوم تامین بانک عنوان کرد.

محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات در نشست خبری رونمایی از باشگاه مشتریان واسپاری (لیزینگ) سپهر صادرات که با حضور مدیران این بانک و شرکت واسپاری و اصجاب رسانه برگزار شد، گفت: بانک صادرات بیش از ۴۰ میلیون مشتری فعال دارد و قطعا لیزینگ صادرات می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند. مضاف بر این، بانک صادرات هیچ دریغی در زمینه تامین مالی، نیروی انسانی و پشتیبانی همراه واسپاری (لیزینگ) نخواهد داشت. این حمایت‌ها در جهت این است که واسپاری سپهر صادرات بتواند سهم بازار خود را افزایش داده و به ۳ شرکت اول صنعت لیزینگ ایران صعود کند.

سیفی ادامه داد: زمانی که سیاست‌های انقباضی پولی حاکم می‌شود، طبیعتا تامین مالی با مشکل مواجه خواهد شد. از سوی دیگر ساختار اقتصاد ایران ساختاری است که همواره به دنبال نقدینگی است چرا که در ادوار گذشته نتوانستیم زنجیره پرداخت را از پول نقد به ابزار دیگری هدایت کنیم. این سیاست‌های انقباضی سبب کنترل مقداری ترازنامه و افزایش سپرده قانونی می‌شود؛ اما شرکت واسپاری سپهر صادرات می‌تواند به عنوان سنگر دوم بانک صادرات تامین مالی را انجام دهد.

سیفی در خصوص رشد قارچ‌گونه شرکت‌های فروش قسطی بدون مجوز نیز گفت: در این شرایط اقتصادی و به دلیل کمبود نقدینگی، شرکت‌ها مجبور به فروش قسطی می‌شوند. اما لیزینگ صادرات می‌تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

واسپاری سپهر صادرات سنگر دوم بانک‌ها

محسن سیفی در خصوص اهمیت واسپاری (لیزینگ)‌ هم برای خود بانک و هم برای مردم گفت: تامین مالی از طریق بانک به علت کنترل‌های احتیاطی و نظارتی و بروکراسی‌های اداری به کندی پیش می‌رود. از طرف دیگر منابع وارده به بانک کوتاه مدت بوده و قاعدتا پرداخت تسهیلات نیز کوتاه مدتی می‌شود. اما لیزینگ صادرات این محدودیت‌ها را ندارد و می‌تواند با کاهش بروکراسی اداری و تامین مالی بلند مدت با نرخ موثر بیشتر، به سنگر دوم بانک صادرات بدل شود. حتی لیزینگ صادرات باید تنوع محصول در خود ایجاد کند تا علاوه بر خودرو، کالاهای دیگری را در سبد خود برای ارائه داشته باشد، اتفاقی که سبب می‌شود مشتری‌های بیشتری با وفاداری بالاتری ایجاد شود و نیاز کشور نیز برطرف شود.

بانک‌ها دیگر رقیب هم نیستند

مدیرعامل بانک صادرات در خصوص هوشمندسازی گفت: در حال حاضر شرکت‌های فناوری اطلاعات در حال تامین مالی خرد و کلان هستند؛ اتفاقی که نشان می‌دهد این شرکت‌ها در آینده به رقیب بانک‌ها بدل می‌شوند! در همین راستا این مسئله که لیزینگ صادرات به سمت هوشمندسازی رفته می‌تواند گام بسیار موثری برای ایجاد یک شبکه بسیار قوی باشد. می‌توان مدعی بود که در سالیان آینده اکوسیستم‌ها باهم رقابت خواهند کردند که هوشمندسازی و ایجاد باشگاه مشتریان لیزینگ صادرات نیز در همین راستا بوده است.

افزایش وفاداری مشتری با ایجاد باشگاه مشتریان

سیفی در حاشیه رونمایی از باشگاه مشتریان واسپاری سپهر صادرات (لیزینگ) به اهمیت این کار اشاره کرد و گفت: ایجاد باشگاه مشتریان سبب می‌شود که مشتری وفادار مجموعه افزایش یابد. در این راستا نیازهای درخواستی آن‌ها نیز رشد کرده که لیزینگ صادرات می‌تواند با دراختیار دادن امکانات و تخفیفات، آن نیزهارا مرتفع سازد. مضافا با توافقات چند جانبه و در ایجاد شبکه تبادلی از ظرفیت‌های مشتریان، راه دیگری برای پیشبرد اهداف شرکت و کشور است.

سیفی ادامه داد: باشگاه مشتریان این امکان را فراهم می‌کند که پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی صورت گیرد که شفافیت و اعتماد را به مشتریان مخابره می‌کند.

*** رشد ۸۳ درصدی سود شرکت واسپاری سپهر در سال ۱۴۰۲

حامد کارگر سامانی، مدیرعامل شرکت واسپاری سپهر صادرات در ادامه این نشست که با حضور مدیرعامل بانک صادرات، معاونین و مدیران این بانک برگزار شد،  با ارائه گزارشی از روند عملیات مالی، خدمات متنوع و رویکردهای حمایت از تولید و همچنین برنامه‌های جدید این شرکت، گفت: این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از ۷۴۵ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۴۲۴۲ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف تجهیزات و ماشین‌آلات، خودرو و لوازم خانگی پرداخت کرده و سود خالص این شرکت در این میان با رشد ۸۳ درصدی نسبت به سال قبل، به ۱۲۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت اعتباری در این شرکت میزان تحقق وصول مطالبات بانک را نزدیک به ۹۸ درصد عنوان کرد و افزود: این شرکت با پرداخت تقریبا ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال‌های اخیر برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

سامانی افزایش سرمایه و سودآوری، شناسایی بازارهای جدید، حرکت به سمت خدمات غیرحضوری، راه‌اندازی سیستم جامع فروش، باشگاه مشتریان، وصول مطالبات، پرداخت تسهیلات با مدل‌ها و تضامین جدید از جمله طلا، سهام، اسناد اعتباری و…، را از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم این شرکت برشمرد و نرخ نکول این شرکت را مناسب عنوان کرد.

در پایان این نشست باشگاه مشتریان، سامانه مرکز اسناد الکترونیک، واحد متمرکز امور مشتریان و سامانه فروش غیرحضوری این شرکت در جمع مدیران و کارکنان رونمایی شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *