ایرنا – معاون بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش ازحضور۲۰۰ شرکت داخلی وخارجی در دومین نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش خبر داد و افزود : معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و جذب سرمایه گذاران خارجی از جمله اهداف برگزاری این دو نمایشگاه است .لوگوی دومین نمایشگاه بورس کیش

رضا سراج روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور که از ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رویکرد این دو نمایشگاه برمعرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران از طریق بازار سرمایه و طرح های سرمایه پذیر کشور متمرکز شده است.
وی افزود : تحقق رونق و اشتغال در مناطق آزاد اقتصادی وتجاری ایران، جذب سرمایه گذاران خارجی ، توسعه و انتقال دانش و فناوری های روز جهان و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور از اهداف برگزاری این دو رویداد است.
سراج با بیان اینکه ۲۰۰ شرکت دراین نمایشگاه حضور خواهند داشت گفت : ۱۸۵ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از کشورهای سوئیس ، هلند ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، امارات متحده عربی ، چین ، کانادا و همچنین نمایندگان ، سرمایه گذاران و مدیران ۴۰ شرکت خارجی در حوزه بانک ، بورس و بیمه در این رویداد حضور خواهند داشت.
وی به برگزاری ۱۲ نشست تخصصی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود : نشست های امسال از دو روز به سه روز افزایش یافته است که محور موضوعی آنها جذب سرمایه گذار خارجی و روش های نوین تامین مالی برای طرح های سرمایه پذیر داخلی و خارجی خواهد بود .
معرفی ظرفیت های جذب سرمایه گذاری از طریق خصوصی سازی در دوران پسا تحریم ، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در دوران پسا تحریم ، سرمایه گذاری خارجی ، قوانین ، مقررات و شیوه ها ، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از جمله نشست هایی است که سازمان های مختلف آن را برگزار می کنند.
وی در ادامه اظهار داشت : این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۲۱ هزار متر مربع و در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه نیزعصر دوشنبه ۱۸ آبان ماه با حضور مسئولان عالی رتبه اقتصادی کشور ، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بازار سرمایه در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی برگزار می شود .

* هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری
سراج در ادامه از برگزاری هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور همزمان با نمایشگاه بورس خبر داد و افزود : این رویداد نیز به صورت تخصصی و در حوزه های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، عمران و شهرسازی و مسکن با حضور فعالان و صاحب نظران این عرصه برپا می شود .
معاون بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش این دو رویداد را متصل بهم دانست و به ایرنا گفت : زمانی که بحث سرمایه گذاری به میان می آید به دنبال آن موضوع بانک، بورس، بیمه مطرح می شود که در این دو نمایشگاه برآن تاکید خواهد شد .
وی گفت : برگزاری این دونمایشگاه ضمن فراهم کردن زمینه برای حضور فعالان داخلی وخارجی در بخش های اقتصادی وعمرانی فرصت مناسبی برای رونق ارتباطات وشکل گیری تبادلات اقتصادی بین شرکت ها ونهادهای داخلی وخارجی مهیا می کند.
سراج مجری این نمایشگاه را شرکت بهاران تدبیر کیش عنوان کرد افزود : این دو رویداد مهم به همت سازمان منطقه آزاد کیش و حمایت های مادی و معنوی سازمان هایی همچون بورس و اوراق بهادار ، سازمان خصوصی سازی ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، سازمان میراث فرهنگی ، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و برخی شرکت های خصوصی برگزار خواهد شد .

* برگزاری همایش اقتصاد ایران در پسا تحریم به میزبانی کیش
سراج همایش ‘اقتصاد ایران در پسا تحریم’ را رویداد مهم دیگری در طول برگزای دومین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری کشور عنوان کرد و گفت : این همایش توسط معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش طی روزهای ۱۹و ۲۰ آبان در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار خواهد شد .
وی به خبرنگار ایرنا گفت : شعار این همایش ،کیش دروازه ورود است که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه و با حضور سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی برگزار خواهد شد .
جذب سرمایه گذاری خارجی ، توسعه تجارت ، بازارسرمایه و منطقه آزاد کیش در پسا تحریم از مهم ترین محورهای این همایش است که سراج بدان اشاره کرد.
وی در مورد چاپ گزارش عملکرد نخستین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری که سال گذشته در کیش برگزار شد گفت : تمامی مستندها و گزارش های این رویداد ها در قالب کتابی به چاپ رسید و در شمارگان بالایی توزیع شد ، امسال نیز چنین برنامه ای با همکاری مجری نمایشگاه در دستور کار داریم .
به گفته سراج در این رویداد صاحب نظران، اقتصاد دانان و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی مقیم ایران و سرمایه گذاران خارجی و داخلی حضور خواهند داشت .
نخستین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی وششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور سال گذشته با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در کیش برگزار شد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *